.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شانزدهمین یادواره شهدای شهرستان نکا با محوریت سردار شهید طوسی برگزار شد
شانزدهمین یادواره ۴۳۶ شهید شهرستان نکا با محوریت سردار سرلشکر شهید محمدحسن طوسی قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس

 

شمال نیوز: شانزدهمین یادواره ۴۳۶ شهید شهرستان نکا با محوریت سردار سرلشکر شهید محمدحسن طوسی قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس شامگاه پنجشنبه با پیام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

 

به گزارش شمال نیوز، در این مراسم معنوی که با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی در مصلای جمعه شهر نکا برگزار شد ، اقشار مختلف مردم ، خانواده های معظم شهدا ، نماینده ولی فقیه در مازندران ، استاندار مازندران ، فرمانده سپاه کربلای استان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

 

در ابتدای این مراسم پیام دکتر سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور توسط مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران قرائت شد.

 

معاون رئیس جمهور در این پیام از سردار شهید محمدحسن طوسی به عنوان اسوه ایمان و ولایتمداری، مظهر تقوا و تجلی کامل ، مرد میدان ، فاتح فاو و قهرمان عملیات غرورآفرین والفجر ۸ یاد کرد و نوشت : بر خویش فرض می دانم تا در راستای رسالت ولایی جهاد تبیین، به ترویج مناقبی از مقامات و اوصاف کریمه این شهید بزرگوار اشاره کنم تا برای نسل‌های امروز و فردا، عملی ترین الگوی خودسازی و وظیفه پردازی در جهت ادای فریضه الهی معرفی شود.

 

وی افزود: شهید محمدحسن طوسی که در خانواده‌ای مذهبی و ولایی تربیت شده بود و در جلسات دینی و فعالیت‌های انقلابی حضوری فعال داشت به همراه دو برادر شهیدشان، از پیشتازان ایثار و شهادت بودند، آن شهید گرانقدر علاوه بر فراگیری تعالیم اسلامی در زمینه بینش و فعالیت سیاسی حضوری فعال و تلاش وافری داشتند. به اذعان همه همسنگران، ایشان از اسوه‌های ایمان، ولایتمداری و مظهر تقوا، فروتنی، شجاعت، درایت، تواضع و بی ادعایی و تجلی کامل مرد میدان بودند. آن شهید معزز در مبارزه با طاغوت و در مقابله با ظلم و جور و در هشت سال دفاع مقدس نقش تأثیرگذار و خدمات و فعالیت‌های ارزشمندی داشته‌اند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نوشت : تأسی به شهید طوسی عزیز، ترویج همان فرهنگ شهادت طلبی است که امروز جامعه ما و جهان اسلام بدان نیاز مبرم دارد. خاطرۀ ایثار و بزرگ منشی و خدمات ارزشمند این شهید والا مقام و سایر شهدای گرانقدر همواره در ذهن ملت شریف و قدرشناس ایران جاری و ساری خواهد ماند و زنده نگه داشتن یاد و نام این اسوه‌های ایمان، ایثار و مقاومت نه تنها یک وظیفه دینی بلکه با اقتدار، شکوه و امنیت ملی کشور گره خورده است.

 

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: امید آنکه در راستای منویات مقام عظمای ولایت، بتوان با جهاد تبیین راه شهدای بزرگواری مانند شهید طوسی، تمدن سازی اسلامی را هدف قرار داد تا بستری برای ظهور عدالت گستر عالم مهیا شودو این فرصت را ارزشمند شمرده و به ساحت مقدس خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ادای احترام می‌کنم.

 

در این مراسم کلیپی از خاطرات هم رزمان و خانواده سردار طوسی پخش شد و گروه سرود بانوان هم سرودی در وصف شهدا و انقلاب زمزمه کردند و همچنین عبدالرضا بابایی فرماندار نکا هم به حاضرین خوش آمد گفت و مدیحه سرایی و نوحع خوانی هم برگزار شد.

 

پیام سردار سرلشکر محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و مهندس محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی هم به مناسبت برگزاری این یادواره در این مراسم قرائت شد.

 

سرلشکر باقری در پیامش نوشت : واژه شهید و شهادت که در پرتو فرهنگ عاشورا و حماسه کربلای حسینی ، نماد جاودانگی اسلام عزیز و منشاء حیات و حرکت رهوران مکب پیامبر اعظم (ص) و ولایت علوی در بستر تاریخ قرار گرفته بود ، با ظهور انقلاب اسلامی و به صحنه آمدن نسل برگزیده ، تبلور عینی یافت و بار معنایی و عزت آفرین خود را در میدان های سخت آزمودن و سنجش ایمان و پایبندی به آرمان های بلند اسلام ناب محمدی (ص) آشکار و ملموس ساخت.

 

وی افزود : آری ، سخن از شهیدان ، این ستارگان درخشان کهکشان ایران اسلامی است که در دفاع از اسلام و عترت و برافراشته نگه داشتن پرچم مقاومت و انقلابیگری لحظه ای درنگ نکردند و در تاریخ ۴۳ ساله استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جای جای این سرزمین و بلکه سرزمین های دور دست در جبهه مقاومت اسلامی را نمایشگاه عزت ، عظمت و اقتدار ملت عظیم الشان ایران قرار دادند.

 

سرلشکر باقری تاکید کرد : بر دست اندرکاران و برگزارکنندگان مخلص ، انقلابی این یادواره باشکوه که با نام شهید سرافراز ، چشم تیزبین و بیدار اطلاعات و عملیات ، سرلشکر پاسدار محمدحسن قاسمی طوسی جانشین بی ادعای لشکر پیروز ۲۵ کربلای خطه مجاهد پرور مازندران در دفاع مقدس و مصاف با اسکتبار جهانی در جنگ تحمیلی هشت ساله ، بر تارک آن می درخشد ، درود می فرستم و همت و غیرت آنان در اهتزاز بیرق شهید عزیز در موسم ضیافت الله و ماه مبارک و نورانی رمضان را می ستایم و از خداوند کریم و نعیم خاضعانه و خاشعانه طلب می کنم که همه ما را قدردان ایثار و فداکاری حماسه سازان انقلاب اسلامی بویژه شهیدان هشت سال دفاع مقدس قرار داده و در استمرار خط سرخ آل محمد (ص) که همان صراط جهاد و شهادت در راه اسلام عزیز است یاریمان کند. 

 

 

مهندس محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران هم در پیامش به این یادواره نوشت : شهدا با قلب خالص و رجاء واثق ، آگاهانه و آزادانه به شوق دیدار حق تعالی به پیکار دشمنان اسلام و متجازوان به خاک پرگهر این سرزمین رفتند و در مسیر غلبه بر تفکر باطل جان بر کف پای در صراط مستقیم گذاشتند و چه حماسه ها که آفریدند و چه فراوان فرزندان برومند ملت عزیز ایران که از دهه های پیش از انقلاب اسلامی تاکنون در پیکار با طاغوتیان ، بعثیان ، داعشیان ، منافقان و عوامل استکبار جهانی و نمایندگان منطقه ای آنها جان خویش را فدا کردند تا اسلام و مسلمانان و حیات مقدس میهن اسلامی ایران مستدام باشد.

 

وی افزود : در این میان برخی شهدا کاری کارستان کردند و آثاری عظیم خلق نمودند ، حماسه هایی که زبانزد خاص و عام است و وجودشان ، سجودشان و نبردشان با دشمنان گشاینده و تغییر دهنده وضعیت بوده است. شهید سردار سلیمانی ، شهید همت ، شهید خرزای ، شهدای صنعت هسته ای ، شهدای حرم و خیل عظیمی از شهدای انقلاب اسلامی از این دست بوده اند ، اما شانزدهمین یادواره ۴۳۶ شهید شهرستان نکا با محوریت بزرگداشت سردار سرلشکر شهید محمدحسن قاسمی طوسی در مصلای نکا یادآوری ارزشمند از حماسه ها ، شجاعت ها و جانبازی های شهدای عزیز ایران اسلامی است . زبان و بیان از توصیف حماسه های این شهدا قاصر و زبون است. آن گونه که این شهید عزیز را توصیف کرده اند ، فرماندهی انقلابی ، بسیجی جهادی ، ولایتمدار ، بادرایت ، خوش خلق ، ایثارگر ، خالص ، خلاق ، متواضع ، خستگی ناپذیر و با کرامت بوده اند. شهید طوسی شخصیتی اسطوره ای و حماسه ساز است که معلمی نیکو برای فرزندان این مرز و بوم در دفاع از کیان و امنیت کشورمان است. 

 

به گزارش ایرنا، هجدهم فروردین ماه سال‌روز شهادت سردار محمدحسن قاسمی طوسی است؛ سرداری که بیشتر از همه با عنوان مالک اشتر جهبه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس و قهرمان نبرد ۷۸ روزه لشکر ۲۵ کربلا در عملیات والفجر۸ شناخته می‌شود و دارای سابقه مبارزات سیاسی در دوران رژیم ستمشاهی نیز است.

 

سردار محمدحسن طوسی‌ که دو برادر دیگرش بنام های محمد ابراهیم و محمد حسین هم به شهادت رسیدند، در سال ۱۳۳۷ در روستای «طوس‌کلا» از توابع شهرستان نکا دیده به جهان گشود و در ۱۸ فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در سن ۲۹ سالگی در شلمچه با اصابت ترکش‌های خمپاره عراقی‌ها به شهادت رسید و مفقود شد و بدن پاکش در سال ۱۳۷۴ بعد از هشت سال گمنامی در نکا تشییع و در گلزار شهدای روستای طوس کلا به خاک سپرده شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.381 seconds.